fredag 28 december 2007

320GB frihet

Den senaste leksaken jag har hämtade jag igår, en ny extern hårddisk som jag fått av Malin.
Inte så märkvärdigt kanske men denna har en inbyggd mediaspelare så allt du gör är att tanka över musik, filmer och serier till denna och kopplar in den direkt i TV:n via scart eller optisk kabel, sen kan du titta på allt direkt från hårdisken till TV:n.
Du behöver inte koppla datorn eller nåt annat längre, den står som en liten mediabox bara under TV:n och styrs med en medföljande fjärr, hur smidigt som helst.
Klart värt att köpa för alla er som alltid har datorn kopplad till TV:n med sladdar som överallt.
Men blev det perfekt för mig? Icke, fjärren går på samma frekvenz som min TV så varje gång jag sätter igång en film på mediaboxen via fjärrkontrollen så går sleep timern igång på TV:n... suck

Inga kommentarer: