torsdag 27 december 2007

Summering av julen

Så är julen avklarad för denna gång.
I måndags lagade vi så mycket julmat så när allt var klart så var vi inte så hungriga längre, men vi hade: Köttbullar, rödbets sallad, potatisgratäng, sill med tillbehör, lax, ägg med majjo och räkor, julmust och säkert nåt mer som jag glömt.
Julklappar då?
Jag fick en riktigt god Whiskey "the black grouse" som är en rökig och riktigt god Whiskey av Malin syster och bror + respektive.
En ny rakapparat från Malins föräldrar och från Malin fick jag en 500GB Lacie, bara en massa bra presenter, men den sista ska jag ändå försöka byta idag mot en extern hårddisk med inbyggd mediaspelare så man kan koppla den direkt till TV:n, precis som en extern hårddisk men den kommer med en fjärrkontroll så den blir som ett mediacenter.
Ett giftemål var det ju också som är redovisat längre ner i denna blogg.
På det hela taget en väldigt bra jul, det enda jag önskade var att det är lite mer julkänsla, det känns på nåt sätt att det blir mindre och mindre julkänsla för alla år som går, nästa år ska jag börja med julen den 1:a december och då blir det bara julmusik, julpynt och julmat i 1 månad så man riktigt känner att det har varit jul!

Inga kommentarer: