torsdag 24 april 2008

Snorig och förbannad

Sitter på kontoret och snorar, du vet man verkligen att man är tillbaka i Sverige. Här kan det skilja 15 grader på en dag, alltså det kan vara 0 gradigt tidig morgon men upp mot 15 grader på eftermiddagen, klart som fasiken man blir snorig. Det kan man ju jämföra med utlandssemester och man har Airco påslagen på hotellrummet, klart man blir förkyld.I holland skiljer det inte alls lika mycket på dagar och kvällar.
Det kommer bli en full vecka helg och nästa vecka, imorgon kommer Malins kompis Charlotte som även var nere och hälsade på oss i Amsterdam och ska stanna hos oss hela helgen.Nästa vecka är det begravning och valborg, så det blir fullt ös.

Måste bara berätta om igår, skulle åka från Solna till Danderyd, en sträcka på 11 kilometer som brukar ta 15-20 minuter i vanlig eftermiddagstrafik.Igår tog det 2 timmar och 5 minuter.Det var någon dåre i lastbil som krockat här i närheten och alla vägar ut från Solna var blockerade, Wille Vento tyckte inte om att stå i kö så han började koka. Efter 1 timme och 45 minuter, 2 längre stopp för att kyla ner motorn så kom jag till Statoil, öppnade locket till kylaren och det sprutade upp kokande vatten på mig. Efter 30 min på statoil och nytt och kallt vatten så klarade vi oss hem.. jag åkte 16.30 från jobbet och kom hem efter 19.00 heeeelt sjukt, som sagt, det är en sträcka på 11 kilometer.Hoppas det blir bättre idag när det är dags att åka hem...

2 kommentarer:

Jennie sa...

Det är bättre ni flyttar till Mullsjö. Här får man stå max en min i kö. Men snälla Fredrik till och med jag som är tjej och kan inte ett skit om bilar vet att man aldrig får öppna locket till kylaren. Du kunde ju brännt dig ordentligt. Krille får nog ge dig någon letion om hur bilar fungerar.

fredo sa...

Haha, jag vet Jennie. Men jag var så jävla less på att sitta i kö. jag hade kommit 4 kilometer på 1.5 timmar. vattnet låg långt under sträcket och jag ville få in nytt kallt vatten så jag kunde komma därifrån. Klart jag brände mig lite på handen men jag var så förbannad att jag ine kände det förrän jag kom hem.