torsdag 22 maj 2008

En splitter gammal bil säljes

Undrar om någon är sugen att köpa en VW Vento -94.
Den kanske är lite rostig och så men den har inte gått någonting, 0 mil så får jag höra 50.000 så är den din!

Det är sant, kolla bilden själva får ni se, och nej det är inte trippmätaren för då hade det stått "trip" längst upp till höger på displayen, och mätaren är inte mixtrad med heller.

För er som inte gått på detta så kan jag berätta vad som hände egentligen.
Idag på väg till jobbet så skulle jag köra bilens 30.000:e mil, men när den kom upp på 30.000 så slog den om till 0 istället, rätt coolt måste jag säga.. det var helt tomt på mätaren.
Nu så måste man hålla reda på att den slog om vid 30.000 mil, eller så kan jag köra den några tusen mil och sen säga att den inte alls gått långt, vem kan kontrollera det egentligen?
Hursom, bildbevis finnes och jag är glad att jag fick upp kameran i tid att ta bilden, ett sånt här tillfälle får man bara 1 gång på 30.000:e mil eller ungefär vart 14:e år...

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe, gamla fordar har oxå så, fast de har inga digitala mätare utan räkneverk, fast de går bara till 10000mil sen slår de om till noll. De tror verkligen på va de bygger, en ford som gått 10000mil måste vara slut... På Vw verkar de ju ha lite till tro iaf, 30000mil. 3 gånger så bra som en ford!