söndag 25 maj 2008

Schlager i mina ögon

För det första, fel låt vann.
För det andra Hero kom bättre än väntat.
Jag har sagt det från början att Hero är en av de sämre låtar jag hört, direkt vid första tonen igår så lät det falskt och jag tyckte att vi var rent av dåliga.
Men det positiva var att vi inte fick någon särskilt hög poäng av våra grannländer heller, helt rätt. Klart vi i vanlig ordning ska få lite mer poäng av dom men vi var inte värda mer än max 8 poäng från dom, och vi fick inte mer heller.
Om tidningarna skriver negativt idag (har inte kollat än) så är det bara patetiskt och fel, allt som hände Sverige igår berodde på att vi inte var bättre, punkt slut, inga andra förklaringar finns.

Stort grattis till Norge som gjorde betydligt bättre ifrån sig och var värda sin plats, det enda som jag rynkar lite på näsan åt är att Ryssland vann, det kändes inte riktigt rätt.
Att Island inte kom högre och att Frankrikes bidrag var friskt vågat och riktigt bra!

Ps. Glöm inte att det är mors dag idag.

Inga kommentarer: