tisdag 22 juli 2008

Historiskt ögonblick

Jag har ju köpt en ny telefon som ni säkert sätt, och jag är fruktansvärt nöjd.
Den har ju en massa funktioner och är ganska så avancerad rent tekniskt, det är klart att det finns värre mobiler men jag måste säga att de kan antagligen slänga sig i väggen jämfört med denna.
Iphonen är den mest användarvänliga telefon jag någonsin ägt, systemet är uppbyggt så att man inte kan misslyckas.
Jag skulle ställa in min Gmail och tänkte att nu måste man öppna portar och skriva servers för in och utgående post och det kommer bli en massa strul.
Men nej, jag skrev in mitt användarnamn och lösenord och sen kom alla mail upp på skärmen, nu är den alltid uppkopplad och uppdaterar automatisk mina mail varje timme (intervall kan man ställa in själv)
Det tog mig 1 timme att lära mig telefonen och alla dess funktioner, så enkel är den.
Och jag måste säga att den är gryyyymt snygg.

2 saker som jag inte gillar.

1. Skärmen blir snabbt grisig av fingrarna så man måste torka den när man använt den för att den ska blänka (inga repor dock)
2. Batteritiden är kass, jag får ladda den varje kväll (men vad gör man inte)

Till er som tycker att kameran suger.. den suger på om man ska framkalla den som storbild eller lägger in den på datorn för granskning men den är fantastisk på skärmen.

Det historiska är att telefonen surfar bara via EDGE trots att 3G är inställt.
Jag har precis kommit fram till vad som var felet, mitt SIM-kort är från 1996, det är 12 år gammalt och klarar därför inte av 3G.. hahahaha.. nu ska jag byta det men borde jag inte rama in det eftersom det är 12 år gammaltm vad tycker ni, rösta här brevid.

1 kommentar:

Malin sa...

det är inte alls så häftigt med ditt 12 år gamla sim-kort då du har haft andra sim-kort (svenska) under tiden. JAG däremot har haft samma sim-kort i snart 11 år! Ja och jag har minsann aldrig bytt utd et och mitt funkar fantastiskt med 3g! :P