tisdag 4 november 2008

Säljtider....not....eller...kanske...

Det är ju riktigt konstiga tider på bostadsmarknaden måste jag säga.
Vi har haft 2 visningar och 2 besökare... för 6 månader sen så hade det varit 10-15 pers på visningarna men 2 personer?
Hursomhelst så har vi fått 3 bud, inget som är riktigt aktuellt men det har än så länge stigit från 900.000 till 1.300.000:-

Än är vi inte där men vi börjar närma oss, det var ju faktiskt visning för bara 2 dagar sen och mäklaren sa till mig att det var länge sen det var sånt tryck på en lägenhet.
Skönt med lite positiva nyheter iaf.
Eftersom det tydligen tar minst en månad att sälja en lägenhet i dagens läge så är detta mycket bra måste jag säga, hoppas bara att det fortsätter.

Dags att lägga sig tillbaka i soffan och njuta eftersom jag precis ätit middag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

mitt tips, dumpa mäklaren. Om hon tycker det är tryck på visningen då det dykt upp två pers och buden fortfarande ligger 200 000:- under utgångsbudet vilket ändå är ett lågt pris skulle ja fundera lite :S

fredo sa...

Hmm, jo men det är ju rätt svåra tider att sälja i, men sälj billigt och köp billigt, den "förlust vinst" kommer ju att tjänas in på nästa lägenhet som vi köper till ett underpris.