måndag 12 januari 2009

Dag 1

Jag tror inte riktigt jag hade insett vad jag gav mig in på, hysteriskt vaknade jag på söndag morgon och insåg att jag inte skulle få ta någon snus.
På med ett nikotinplåster och ner i sängen igen.
5 minuter, 10 minuter, 15 minuter, 20 minuter och där kände jag nikotin strömma igenom kroppen, ett lugn sprider sig tillfälligt och jag tänker sakta för mig själv att det kanske finns hjälpmedel som fungerar.
Efter en liten stund dock så känner jag abstinens, efter frukosten går handen automatiskt ner mot fickan för att plocka fram dosan och i samma sekund som handen når fickan inser jag att jag slutat.
Hjärnan reagerar blixtsnabbt och jag blir kallsvettig, vad ska jag göra, plåstret känns inte alls för tillfället så jag springer ut till mina nikotin tuggummin och dämpar den värsta känslan, resten av dagen är jag som i ett trans där jag försöker att inte koncentrera mig på nikotin.

Dagens Facit
1 Plåster a' 24 mg Nikotin
3 Tuggummin a' 2 mg Nikotin Vardera

Tilläggas bör att en portionssnus innehåller mellan 8-10 mg nikotin per prilla, det är dock osäkert hur mycket nikotin som upptas av kroppen, en del hävdar 2 mg medans andra hävdar upp till 8 mg.

Inga kommentarer: