söndag 19 juli 2009

Examensdagen

Nu är det ingen mer skola, klockan har ringt ut och jag har klarat examen.
Jag är en fullt utbildad och licensierad jägare!!!

Idag så blev allt klart, vi var några stycken som skjöt hagel och kula, lite roligt att instruktören säger att ungefär 2 av 10 klarar älgprovet, vi kommer och dominerar, 7 av 7 klarade det.

Det var jag, Gripen och Majk som gjorde skogarna osäkra och nu när vi är jägare allihop så ser jag verkligen fram emot att få komma ut på jakt med grabbarna, förstå att skogen är som ett stort jäkla Ica Maxi (köttavdelning) med enda skillnaden att man göra iordning köttet själv och att det ska enligt ryktet vara jäkligt mycket bättre och godare...

Nåja, nu ska jag ut och leta vapenskåp, sen ska vapen inhandlas, en hagelbössa och en älgstudsare får det väl bli...

2 kommentarer:

miccet sa...

Haha fan va snyggt! Du kan komma hit till Värmland o skjuta av lite vilt så slipper ja o köra ihjäl dem ;)

Anonym sa...

Gärna det Micke, (sorry för det sena svaret.. jag hade inte sett att du kommenterat)
Kommer gärna till Värmland och pangar lite lite vilt!!! :D

///Fredrik