onsdag 12 augusti 2009

på tal om ínternet

Testar just nu den mest intressanta grej (enligt mig) som tillkommit på Iphone 3.0 (alltså inte den nya telefonen utan den nya uppdateringen, ja samma uppdatering som gjorde att man äntligen kan ta emot och skicka MMS) och det är enligt mig internetdelning.
Detta innebär att om jag är på ett ställe där internet inte finns att tillgå (exempel mammas landställe, stugan i halmstad eller var som helst) så aktiverar jag bara internetdelning på telefonen, sen surfar man på datorn med Iphonen som ett modem, antingen trådlöst via bluetooth eller via USB kabel som ett vanligt modem.

Om man nu som jag har "unlimited surf" abonnemang så är detta ju perfekt.
Skriver tillochmed detta inlägg på laptopen i soffan, med trådlösa nätvärket inaktiverat och surfar med Iphonen som modem på 3G.. sweet

Inga kommentarer: