tisdag 1 september 2009

Det moderna kontoret, för sjuka

Alltså, jag kommer ihåg den tid när man var hemma och sjuk och inte kunde göra någonting, det var ganska länge sen och även fast jag inte är så gammal så kommer jag ihåg när man vaknade upp och var sjuk, då man stannade hemma, gjorde lite the, letade upp en videokassett och bäddade ner sig i soffan, känner ni igen er?
Det fanns inget internet att tala om, allt sköttes via papper och det man använde datorn till var att spela dåliga svartvita spel och kanske använda sig av nåt skrivprogram typ tidig version av MS Word.

Mobiltelefonen fanns visserligen, men det var det hederliga NMT nätet med inpräntad teleinformation (i dagens GSM känner ni bättre igen att abonnemanget ligger på ett SIM kort och inte i telefonen) och man kände ändå högst 2 personer som hade en mobil som man ändå inte ville ringa, eller hade råd att ringa till för den delen.....

Dagens läge ser lite annorlunda ut, detta är 2:a dagen jag är hemma och jag har abstinens, jag har försökt med en kopp te och en film, men det är ju så tråkigt.
Jag har internettat, facebookat, googlat, letat på blocket, pratat med Malin säkert 4 gånger och nu äntligen så fick jag över lite papper så jag kan jobba lite.
Det här kunde man inte ens drömma om för 10-15 år sen, och jag måste säga att jag saknar gamla VHS band som videon "tuggar" sönder, Te med alldeles för mycket honung, att inte ha några kanaler på TV att se på, vila och bli frisk.

Nåja, såhär ser mitt skrivbord ut för dagen, "I'm tired of using technology"

Inga kommentarer: