söndag 29 november 2009

Jakthelg i Norge

En riktigt intensiv helg har det varit, än så länge..
I onsdags så åkte jag och Malin ner till Mullsjö för att stanna över natten innan jag fortsatte mot Norge. Jag hade blivit inbjuden till Hjortjakt i västra Norge vilket betöd 55 mil väster om Oslo, några mil norr om bergen, såhär såg stugan ut vid sjön.

För er som inte kört bil i Norge så finns det inga motorvägar efter Oslo, det är enfiligt i 55 mil och 80 Km/h hastighetsbegränsning.
Väl framme så gick vi runt området på lördagen och postade oss runt klockan 16 på eftermiddagen eftersom vi skulle ha nattjakt i månsken.
Jag skulle haft med fler bilder men det verkar som det är något fel på blogger och jag kan inte lägga upp fler bilder nu.
Tyvärr var det så dåligt månsljus att jag inte såg nåt, men Knut som bjöd in oss lyckades skjuta en hind i mörkret så nu har jag varit med och flå, så nu "kan" man det också.

Drivjakt på söndagen och vi hade faktiskt hjort i drevet men den smartade ut oss och sprang runt de platser vi satt postade på, detta kan berott på att det bara var 2 man i drevet också men vi gjorde ett försök.
När detta var klart så var det full fart till Mullsjö och non-stop körning bortsett från 1 färja och tankning, 10 timmar och 10 minuter senare klev man ur bilen och fick säga grattis till Malin.

2 kommentarer:

Linda sa...

såg riktigt mysigt ut vid stugan :)

fredo sa...

Ja, det var det verkligen.
Har fått upp några bilder på FB nu så du kan kolla in där!