måndag 18 januari 2010

Den nya kameran

Eftersom vi köpt en ny kamera så kan man väl försöka lära sig att ta bilder med den också.
De här systemkamerorna är så bra att man egentligen bara kan knäppa av en bild och den blir bra, men nu har man börjat försöka ta på lite olika motiv och få bra bilder.
Nästa steg blir att lära sig göra iordning dessa i Photoshop också.

Nåväl, dessa tog jag igår, klicka gärna upp bilden så den blir större

Ella som vi bullat upp med filtar i sin hokus pokus stol


Sen provade jag att ta på klockan i ett mörkt rum med ljus bakgrund, utan blixt med lång slutartid, det blir ganska snygga effekter och färger i bakgrunden.
Tyvärr såg jag inte att glaset på klockan var så skitigt förrän jag lagt upp bilderna på datorn.



Sen tog jag denna, den är lite rolig eftersom om man tittar på färgen i bakgrunden så ser man att till höger om klockan så är det ljust, ungefär mitt i det svarta armbandet blir det en lite mörkare nyans och sen blir det lite mörkare till vänster. Mellannyansen där är Malin som står i mjukisar och använder lilla datorn som står på byrån i hallen.
Men bilden i sin helhet tycker jag blev riktigt bra, eller? kommentera gärna.

5 kommentarer:

vroedinschki sa...

Vackra bilder! Är du också en tid för att göra bilder på Thor?

Hälsningar,

Rick

Fredo sa...

Gast!
The translator does not always make sence but I´m guessing that it ment was " do you also have time to make pictures of Thor" When it now says " are you also a time for making pictures of thor"

Dont have any pics of Thor though.

vroedinschki sa...

Haha, I thought as much. Was worth a try though.
I meant if you'll ever come over to take pictures of Thor. :)

fredo sa...

If I come to amsterdam, it will be to play for Thor, not to take any pics

Gunnel sa...

Har du sett att det är en Smiley-gubbe i den första klockbilden??! Schyssta bilder och din dotter är ju så himla söt. Hoppas ni har det riktigt bra, hela familjen.

Kramisar