torsdag 18 februari 2010

Xenon montering

Idag så var då dagen när Xenon ljusen skulle monteras.
Nere i garaget, rätt verktyg och med en "can do" inställning började jag.
Sagt och gjort, jag packade upp lamporna och alla tillbehör för att montera detta och satte igång.
Efter bara kanske 10 minuter så hade jag kopplat om lamporna och tryckte på "öppna" knappen så lamporna tänds, och varde ljus, det fungerade.
MEN, passaten har ett konstigt sätt att "sätta fast" lampan i lamphuset och det tog mig 30 minuter att bara få fast lamprackarn på rätt ställe, men det gick och monterat och klart så provade jag igen, och det fungerade!!!

Då var det bara andra lampan kvar, samma sak där fast den var ännu jobbigare att få på plats, det tog mig säkert en timme att bara få fast lampan i huset, en hel del skrubbsår och kramp i ben, armar och annat eftersom man måste sträcka för att komma åt.
Sagt och gjort, lamporna på plats, kopplingarna dragna, allt undanplockat.....

Jag satte igång tändningen och båda ljusen fungerade, så stark och fint de lös, jag vrider igång motorn för att åka upp och parkera på gatan och visa Malin genom fönstret hur det ser ut.

Bilen drar igång och när generatorn startar såblir det som att lamporna får lite extra ström och börjar blinka, och sen slutar båda att fungera..
De fungerar så fort bilen inte är igång men.... suck, försökte byta säkring men det gick inte heller.

Nu är halogenlamporna tillbakamonterade men jag fick ett tips om ett annat Xenonkit som borde fungera, det ska jag köpa så fort det finns (just nu slut på lagret)

Men jag lärde mig att JAG KAN göra lite mer avancerade grejjer än att bara köra bil!

Inga kommentarer: