måndag 10 maj 2010

Och såhär har det gått än så länge

Så kan jag rapportera 3 dagar då Ella sovit i sitt eget rum.
Första natten var helt fantastisk, Ella somnade som vanligt, sov till 23 då hon fick välling, efter det sov hon ändå till strax efter 4 då Malin gick upp och bytte blöja och gav henne lite mat innan hon somnade om igen och sov till strax innan 7 då hon brukar gå upp, så bra brukar hon inte sova över huvud taget.

Natten till söndag så var det lite kärvare, Ella somnade bra som vanligt med vaknade vid 2.30, då försökte jag med att byta blöja och få henne att sova i ungefär en halvtimme, men det fungerade inte. Jag kanske hade fått henne att sova om jag försökt lite till men jag orkade inte och tog in henne i vår säng där hon somnade direkt när hon fick lite närhet.
Vi tror att sömnen och behovet av närheten beror på att hon är sjuk.

Natten till måndag gick inte alls som vi tänkt, eller jag var så trött att jag inte kommer riktigt ihåg att hon vaknade, jag vaknade inatt av att jag känner hennes fötter sparka mig i ryggen så jag antar att Malin tagit in henne i sängen för att få sova lite.
Ella hade feber igår eftermiddag och är förkyld till den milda grad så hon inte kan andas genom näsan vilket påverkar (hoppas jag) hennes sömn.

dags att jobba vidare, vi får se hur helgen i Spanien går, det ser vi fram emot.

1 kommentar:

Linda sa...

Du är tok dålig på att uppdatera!!!!!