måndag 21 februari 2011

Ella gjorde min måndag

Imorse var det måndag, mer snö hade kommit under natten och minusgraderna vägrar ge med sig.
Nåja, ny vecka - nya möjligheter som det heter.

Jag klev upp ur sängen och tröstade mig med att jag fått sovmorgon till 7 imorse (var på kontoret 7.30 iaf.) och gjorde mig lite snabbt iordning.
När jag skulle gå så var Malin inne i köket och Ella kom gåendes i hallen, jag säger som jag alltid gör: -Hej då Ella, varpå hon svarar tydligt som hon aldrig sagt nåt annat: -Hej då pappa.
Jag är inte säker på att jag hört rätt men inser att när Malin släppt allt hon gjort i köket för att komma ut och fråga mig om hon hört rätt så inser jag att Ella sagt det.
Sakta sakta så kommer talet, men detta är första gången som jag hör henne sätta ihop 2 ord och det blir rätt, så stolt blir man ju.

Inga kommentarer: