måndag 19 september 2011

40-årsfest och bröllop

I helgen var vi bjudna på 40-års fest då min syster Jessica och hennes bästa kompis Louise har fyllt 40.
Vi samlades i lördags på Djursholms-Ösby där en buss stod och väntade.
Väl inne på bussen fick jag en kamera i handen och Stefan (Louise man) annonserade att Jessica och Christer även skulle vigas denna dag och bussresan fortsatte till Djursholms Kapell där det var ett fantastiskt bröllop och Jessica och Christer äntligen blev man och hustru.

Vi firade med champagne och tal på trappen till Änglagaraget i Djursholm tills solen var på väg ned, då när alla tyckte att det var dags att gå in så annonserades det att detta även är en gemensam 40-årsfest och det var dags att gå in runt hörnet, och det var en riktigt snygg övergång från ett bröllop till en 40-års fest för runt hörnet fanns en klassisk välkomstbål som deklarerade att "här börjar 40-års festen".
Festen fortsatte till klockan 1 då DJ-avslutade kvällen och en taxi togs hem.

Behöver jag poängtera att söndagen ägnades i soffan utom den lilla utflyckt till grillen och affären för inhandling av burgare, ostbollar, läsk och godis... Vi båda somnade runt 21.. jag vägde mig och kommer knappt ihåg vad vågen stannade på efter alla onyttigheter i helgen, jag tror det var 73,9 så det är helt ok.

Idag är det Derby, Aik - DIF i fotboll och imorgon är det DIF - Aik i hockey.. rolig inledning på veckan

Inga kommentarer: