söndag 4 september 2011

Toppensöndag

Idag så fick vi vår brölloppspresent av Joakim, Tanja och Olivia. Egentligen så skulle vi ha åkt och blåst ett eget glas, men det var tydligen nedlagt och påhittiga och härliga som Jocke och Tanja är fixade de en reservplan på nolltid och vi skulle inställa oss i Örby på förmiddagen för vidare transport.
Sagt och gjort så begav vi oss iväg i 2 bilar (jag återkommer till bilarna senare) och hamnade tillslut på Häringe slott. Ett slott med mycket historia som sträcker sig bak till till 1600-talet.
Ett väldigt vacker slott med spännande historia och några innovationer som finns i var mans hem idag, det var här som sveriges första kylskåp installerades, här anlades även sveriges första utomhuspool.

Vi fick även en Afternoon tea här, det består av Te och ett (vad ska vi kalla det?) tilltuggsbord utan dess like, små fina mjuka mackor, paj, scones, egengjord marmelad och sylt, kakor i massor, äppelpaj, ostar, bakelser och frukt.. jag har säkert glömt en del men man kan knappast kalla det LCHF men jag åt och njöt ändå.. jag har ju full koll på hur min vikt ligger till så jag kunde unna mig idag.

Invägningen ikväll stannade på 74,1 Kilo så det är i balans med vad den borde vara, varning är ju om det skulle tiga över 75 kilo.

Bilarna ja.. Jocke hade idag en Maserati MC Stradale, ungefärligt värde runt 1,7 miljoner.
Malin fick åka först av oss och de kom upp i en bra bit över... nåja, fort gick det och jag skulle väl kunna gissa på ungefär dubbla motorvägshastighet för de försvann framför oss.

På vägen tillbaka var det min tur och eftersom jag kör ganska mycket bil så låter Jocke mig prova på att köra bilarna han har, så en lång tur avslutades med tunnlarna i årsta och ett sånt ljud har jag aldrig hört i hela mitt liv, eftersom
jag körde så kunde jag inte filma då men jag filmade ljudet i tunnlarna men jag filmade när vi startade bilen, skruva upp ljudet och njut.

Maserati MC Stradale
















Inredningen















Lite annat ljud än när jag startar Mercan

Inga kommentarer: