måndag 31 december 2007

Checklist inför nyår

Sitter här på jobbet och undrar om jag är klar för nyår, här är min check lista:

* Fest
Den är klar, kommer att bli en kostym fest där man ska klä sig som någon annan

* Plats
Mitt i Amsterdam, vid Albert Cype straat. Adressen är redan inmatad i TomTom:en

* Dryck
Inte alls klar, jag hoppas mataffären har öppet så vi kan köpa bubbel och lite öl, det enda vi har just nu är några Mariestads från färjan och en halv (liten flaska) polka shots

* Mat
Det ska vara knytkalas och min idé är redan snodd, jag skulle göra potatissalld men någon annan har hunnit före, vad ska man göra och hur ska man hinna med tanke på att jag sitter på jobbet och slutar 17 idag?

* Klädsel
Eftersom det är ett kostymparty så har jag inte bestämt mig än, rättare sagt jag har ingen aning, i värsta fall får jag gå med Tom Cruise Idén även om jag inte kommer vara lik honom

* Transport
Hallå, kom igen, det är Amsterdam, här cyklar vi.
TomTom:en har en utmärkt funktion då man kan välja cykelvägar

* Nyårskänsla
Inte mycket alls tyvärr, det hinner inte bli det när man inte är ledig och måste sitta på jobbet.

Vill passa på att önska alla ett riktigt gott nytt år!!!!!

Inga kommentarer: