måndag 7 januari 2008

Helgen som gått

Så, helgen är över och måndagens första 2 timmar har passerat.
Helgen har varit bra på många sätt, fredagskvällen spenderade jag på hockey träning och kom inte hem förrän efter midnatt, så det var bara att krypa ner i sängen och somna.
Lördag var jag hemma med Malin och myste tills jag senare på kvällen åkte in till Sportscafe i Amsterdam för att se J20 finalen mot Kanada tillsammans med Peter från Kanada och Vincent från Holland, riktigt bra match med mycket spänning, tyvärr så förlorade vi..
Vi begav oss ut för att åka hem, men mitt på Leidseplein (motsvarande stureplan) så har dom spolat upp en is så vi hyrde skridskor (blå med plastspännen och inte slipade sen vinterkriget) och begav oss ut. Vi såg ut som rena nybörjare allihop trots att alla spelat hockey länge, men jag fick in några tacklingar på Peter som "grattis till vinsten, det här tycker vi om Kanadensare".
Söndagen spenderade jag och Malin med ett Sagan om ringen marathon, vi såg alla 3 filmer och såklart att det var extended versions av alla, klockan blev 01.30 innnan vi kom till sängs och nu sitter man här i ett väldigt soligt och förhållandevis varmt (ca 10 grader) varm Amsterdam!

Inga kommentarer: