lördag 12 januari 2008

Järngänget



Består av, Mig, Majk, Alex, Burken, Knatte och Jerka.
En del av av smeknamnen går att förklara, andra inte.

Hursomhelst så har vi varit splittrade en längre tid och det är bara 1 gång på 5 år som vi träffats, och det var i åre när Åre the movie skapades. Lite historia om detta är när Knatte (nere till vänster) flyttade till Amsterdam efter gymnasiet för att jobba. Efter några år i amsterdam så har han nu flyttat hem och gift sig och väntar barn som ska heta Carl-Fredrik, Enligt mig iaf.
Knatte och jag har så mycket historia tillsammans och det är någon som jag kommer känna och vara bästa vän med hela livet, det visste jag säkert när vi stod och slog golfbollar på motorvägen som barn.
Majk (brevid mig) fick för sig att han gillade en Nya Zeelänska som var i Sverige över sommaren och har sen dess flyttat med henne ner och bott där i snart 5 år. Jag gjorde som knatte och drog till amsterdam och också träffat tjej. Men nu verkar det som att vi kommer att bli fulltaliga igen, Jag och Malin är så smått på väg till Sthlm och ryckten säger att Majk och Marion kommer hem till Jul/Nyår. Vi kommer bli gänget igen, och det är nåt som inte hänt på länge.
Brevid Majk står Alex, skön kille som är vår plannerare, han är den som ser till att vi kommer till Åre, Sälen, Öland och lite överallt. Skulle inte bli samma sak om grabben inte var med lixom.
Han är den som alltid är med och som man alltid kan lita på ställer upp när det är någonting typ Jag: -Alex, kan du ner med en bil till amsterdam för hjälpa mig flytta?
Alex: -Jag tar en minibuss med släpkärra så får vi med allt på ett lass, när ska jag komma?
Sånna polare är inte lätta att få tag på.
Brevid honom finns burken, det är riktigt svårt att placera honom, det är med honom som det alltid händer nåt, han som alltid är med på att hitta på saker och känner i princip alla. Det spelar ingen roll med ålder, kön eller nåt.. han känner liksom alla på nåt märkligt sätt.
Vill man hitta på nåt så är det Burken man ringer först.
Sist men inte minst så är det Jerka (nere till höger)
Han har alltid varit med sen vi var små, hockey killar är vi ju allihopa så det är på det sättet vi lärt känna varandra.
Lång story, men nu känner ni till den. Även om det precis är 2008 så kommer 2009 bli ett riktigt riktigt grymt år.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ojoj, frodo. Ser du försöker smöra till dig en hjälpande handn till din hemflytt.....
bra försök ;) kan till och med funka....

fredo sa...

Jag vet att du skulle komma ner, men det är lugnt, farsan kommer ner med en stor sprinter och hjälper mig flytta.

Anonym sa...

hm, men han kanske inte orkar köra....