fredag 11 januari 2008

En skum sak

När jag var mindre hade jag halsfluss ungefär 5 ggr per år och en konstig sak som jag märkte var följande.
När jag kände av min halsont så åt jag halstabletter, vicks, fischermans, ja alla olika.
Men det var när jag åt dessa som jag fick halsfluss, med andra ord så har jag inte ätit halstabletter på 5-6 år eftersom jag är övertygad att de bara gör mig sjukare.

Igårkväll så kände jag av halsen rätt mycket igen, och jag hittade en påse vicks som Malin gett mig 1 år tidigare som jag vägrat öppna, tänkte att nu ska jag bannemig prova igen och se om det blir bättre, 1 timme efter att jag ätit dom så gjorde halsen ännu mer ont och jag hade fått feber, jag sitter nu på jobbet och bara hoppas att halsflussen inte kommer smygandes nu.

Är det bara mig som halstabletter har motsatt effekt på?

2 kommentarer:

Anonym sa...

hmm, jadu freddan. Det är nog bara du som upplever det så.. :-) //Erik H.

fredo sa...

Haha, men det är ju sant juh, och det är inte mitt fel att halstabletter gör mig sjuk :P