onsdag 9 januari 2008

Stoppa utvecklingen

Allt i dagens industri samhälle utvecklas för att underlätta vardagen och spara pengar.
Kundtjänster som flyttar till utomlands, nätverk som gör att man lika gärna kan sitta i Hong Kong och jobba med samma sak som bakom ett skrivbord i Stockholm, men nu måste vi snart få stopp på galenskaperna innan det går överstyr, varför? Jag ska berätta.

I mitt jobb på världens största telecomföretag (knattes gamla BT är litet i jämförelse) så har vi kontor över hela världen, och olika delar är placerade på olika ställen runt om.
Jag som Account Manager ska sälja, hjälpa kunder och se till att dom är nöjda, varför är detta svårt för mig just nu?

Eftersom vår kundtjänst sitter i Indien, produktansvariga sitter i USA, förbindelser och viktiga frågor med Singapore, men dom är ju fan aldrig där när jag är på kontoret, en enkel fråga måste skickas via e-mail och något som skulle ta 1 minut kan helt plötsligt ta 2 dagar att få svar på, och låt oss inte prata om det skulle bli nåt missförstånd för då kan det ta upp till en vecka att få svar. Galet är det enda jag kan säga.. för just nu är jag i en sån sits, Hoppas att New York kommer in i tid idag för kommer de efter klockan 11 (EST) så är jag out of here!!!!

Glöm inte att lägga en kommentar om vad jag ska ha röstning på, får inte in så många förslag just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad sägs om en omröstning om ifall den här bloggen borde finnas kvar eller skrotas??

fredo sa...

Ja, det är alltid ett förslag, kommer det inga mer förslag tills imorgon så kanske det blir den.