tisdag 12 februari 2008

Hur tänkte dom nu?

Efter värmeböljan som varit här i helgen så var det kallt imorse igen, säkert inte mer än 4 grader, men det är sol och vindstilla så det gör inte så mycket.
En sak som jag inte gillar med Holland är räkningarna.
Idag fick jag min mobil räkning och som vanligt så har dom satt datumet när den ska vara inbetald till 22 Februari.. hur korkat är inte det när lönen kommer den 25:e?
Jag har kollat med några kollegor och de säger att räkningar oftast skickas ut mitt i månaden och de ska vara inbetalda innan lönen kommer, hur tänkte dom nu?
Varför gör man inte som i Sverige och sätter sista betalningsdag till den 30:e?
Jag förklarade detta för mina Hollänska kollegor och de tyckte att vi var så smarta i Sverige..
Vaddå smarta? Det är ju ren logik..
Man kanske skulle stanna ett tag och ta några konsultjobb och införa lite svensk standard här, det skulle nog ge en rejäl hacka...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sen kan du ju konsulta här i Sverige och inför lite horor och billig öl från holland, sen e du ju safe ;)

fredo sa...

Jo det är sant.. jag kan ju fungera som en bra länk mellan länderna och inför de bra grejjerna