tisdag 8 april 2008

Trevliga Stockholmare!

Dagens hjälte (utom min Malin då) blir en 50 åring som jag träffade på gatan idag när jag och Gripen skulle ära lunch i Sundbyberg.
När jag parkerat bilen och i snålblåst och regn stod vid p-automaten för att betala så tog den inte kort, halvt svärandes märkte jag att jag bara hade sedlar i fickan och Calle hade inte heller några mynt. Då kommer en Stockholmare fram och betalar och frågar om jag behöver parkeringspengar varpå han ger mig en 5:a och orden, vi måste ju hålla ihop.
Riktigt trevlig människa det där och jag slapp springa till en affär för att växla och sen ut igen.

Dagens andra (eller egentligen första) hjälte är Malin som i detta nu är hemma och målar.
Som det står i hennes blogg så är jag inte mycket för att måla och nu står hon hemma och sliter.

Ps. babyboom var det ju nu också, fick ju just reda på att Karin Åberg, min gamla klasskompis ska bli mamma, stort grattis!

1 kommentar:

Anonym sa...

hehehe. Tack! Du vet att Jessica får sitt andra barn i juni? Snacka om babyboom... :D
Skönt med sjyssta Stockholmare. De flesta jag träffar är riktiga svin, som puttar på mig trots min stora mage :(