tisdag 20 maj 2008

Snart nytt jobb, och ny tjänst på marknaden.

Nu är det bara drygt 1.5 vecka tills jag slutar på Verizon, jag är i princip klar med "uppstädningen" av kunder och börjar inte med några nya vilket betyder en massa dötid.Jag kan ju inte sitta och slösurfa heller för då blir jag tokig, hur många gånger kan man läsa aftonbladet lixom.Det finns ingen därute som har ett tips?

Måste hylla min kusin som startat ett företag som jag läste om i tidningen mobil idag.
Instant Answer heter företaget och du kan skicka precis vilken fråga du vill till dom, svar kommer snabbt tillbaka.Det är ungefär samma som 118118 och 118100 men skillnaden är att detta funkar.Tidningen mobil provade tjänsten och med 118118 tog det 6 timmar att få svaret tillbaka, med instant answer tog det 15 minuter att få svar på frågan:Vilken är den största sjö som finns på en ö i Sverige tillsammans med några andra frågor, tjänsten funkar.vill ni prova kostar det 10 kronor per fråga och du får svar på allt, får du inget svar så kostar det inget.
Spara nummer 72 456 och SMS:a en fråga dit, vadsomhelst för snabbt svar.Läs även artikeln på mobils hemsida: http://www.mobil.se/ArticlePages/200805/14/20080514170110_MOB415/20080514170110_MOB415.dbp.asp. Lycka till i framtiden med detta Oscar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tackar tackar.