lördag 12 juli 2008

besök, femkamp, sambuca och skräck

Så har vi nu fått besök av Linda, Blivande mamma och hennes kille Magnus (blivande pappa).

Linda är Malins syster och de har inte varit här uppe tidigare så det är extra roligt att dom är här.

Idag så körde jag in dom till stan och skansen närmre bestämt, såklart så såg dom en älg och var tvugna att reta mig för det (jag har bara sett 2 vilda älgar, och det var samma dag s¨det kan vart samma älg).

Nåja efter det så mötte jag upp dom och vi gick in på gröna lund.

Det blev en rundvandring först och vi kollade lite karuseller innan jag och Malin slängde oss in i Vilda musen och den större bergockdal banan...

Eftersom Linda är gravid kunde hon inte åka något av detta och Magnus höll henne sällskap som den gentleman han är.

Efter att vi alla vart i lustiga huset så satte vi oss och åt middag på en restaurant inne på "grönan". Då kläckte Magnus idén at vi skulle åka det värsta grönan hade att erbjuda, "-fritt fall tilt" sa jag utan att tänka.

- Då tar vi den, sa Magnus.


Vi stärkte oss med en 6:a Sambuca och sen bar det av, fritt fall tilt blev det, 100 meter högt, 0-119Km/h på 2,5 sekunder, behöver jag säga mer?????

Nåja, nu sitter vi hemma och kollar på en film, imorgon blir det Cosmonova 3-D och antagligen Gitarr Hero.


PS. Stort grattis Krille (Malin och Lindas bror) som fyller 31 idag (och den jäkeln ringde precis och meddelade att han också sett en älg).

Nåja, stort grattis!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer aldrig i hela mitt liv åka Fritt Fall. Det går bara inte.

fredo sa...

Det sa jag också, men efter en 6:a sambuca och 2 öl så gick det tillockmed att åka tilt versionen :)