söndag 14 september 2008

Fortfarande full rulle

Har så mycket hela tiden som händer så jag vet inte riktigt när jag ska få tid att uppdatera bloggen, men nu ska ni få höra vad jag gjort i helgen.

Joakim, min granne som är motor journalist hade fått låna nya Porsche 911 (997) GT2, den 3:e snabbaste bilen som Porsche någonsin tillverkat, och eftersom han ville prova hur snabbt han kunde köra så frågade han om jag ville följa med till en flygraka som han bokat.
Jag fick låna brorsans Porsche 911 (996) Turbo dagen till ära.
Vi satte av och väl framme på rakan så satte vi igång, Jag kom upp i 284 km/h medans Jocke kom upp i hela 312 km/h (Vettel som vann dagens formel 1 körde som snabbast 307 km/h) så fort gick det.. vilken dag det var!!!

Etferåt var det hem till mamma och fira min lillebror Gustav som fyllde 18, grattis!!!

Nåväl, idag söndag så har jag och Malin varit inne på söder och ätit en lunch, senare mötte vi upp Jocke och Tanja på Temple Bar i gamla stan för att kolla Formel 1, härligt race med otippade Vettel som vinnare.

Nästa lördag åker jag och Malin ner till Spanien på en riktigt efterlängtad semester!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter sjukt kul att köra fort! Inte för att jag skulle våga. Hade "körkort" och körde i 9 månader i Tanzania, vågade köra i galen stadstrafik, men aldrig snabbare än 90km/h...

skönt med semester. var i spannien ska ni vara och hur länge?