torsdag 4 december 2008

Vart kommer uttrycket ifrån egentligen?

Kom och tänka på ett uttryck som jag inte har en aning om vart det kommer ifrån.
"Nu har du skitit i det blå skåpet" det måste ju finnas nåt historiskt bakom det.
Ett annat uttryck som är dags att uppdatera är ju "du bryr dig inte för 5 öre"
Det var antagligen lite pengar redan när det grundades och man kanske skulle uppdatera detta till 50 öre istället?

Helgen kommer att vara fullbokad, fredag så ska Malin på julfest med jobbet.
Jag ska hålla mig nykter så jag plannerar att åka över till Alex som håller på att flytta in i huset han köpt och chilla lite för på lördag så ska jag rensa förrådet.. ve och fasa, det kommer ta precis hur lång tid som helst.
Söndag är det fortsatt packning av lägenheten som gäller och förhoppningsvis kan jag och Malin ta en paus genom att åka ner till Jessica och Christer för att dricka lite 2:a adventsglögg.

Inga kommentarer: