söndag 7 december 2008

Hockeysöndag

Eftersom jag hade migrän igår så gick jag och la mig tidigt, närmre bestämt så somnade jag runt 18 igår och sov sen till 8.30 imorse.
När jag vaknade så kom jag ihåg att Calle (min systerson) skulle spela hockeymatch idag.
Calle är -99:a och spelar med AIK, nåt som jag antar att jag får ta eftersom jag är inbiten Djurgårdare.
Nåväl, dom spelade mot Stocksunds 99:or som nog rankas som det bästa laget i Stockholm i deras åldersgrupp.
Utan förväntningar så ställer jag mig på AIK läktaren med alla andra hockeyföräldrar och matchen startar, Calle kommer in i Matchens 3:e byte och skrinnar till sig ett friläge direkt, han fälls bakifrån och får straff som han säkert sätter till 0-1 till gnaget.
Sen kvitterar Stockan och tillslut så leder dom med 3-2 när det återstår mindre än 2 minuter, då tekar Calle och vinner tekningen själv och skrinnar igenom hela Stockans försvar och gör 3-3 som blir slutresultat.

Grymt duktig kille på hockey och jag ska försöka se fler matcher med honom iår, även om dom börjar tidigt på helgmorgnar.

Inga kommentarer: