måndag 12 januari 2009

dag 6

Snart har en hel vecka gått sen jag slutade snusa, idag känns det lite bättre.
Jag är inte alls lika nipprig (låt er inte luras, de som inte känner mig tror nog att jag är galen eftersom min blick antagligen är flackande och fradgan rinner ur mungipan på mig) som tidigare och abstinensen är inte lika påtaglig.
Jag undrar egentligen hur mycket de här plåstrena hjälper, visst de ska innehålla lika mycket nikotin motsvarande 1/2 dosa snus men jag känner mig inte lika tillfredställd som när jag snusat en halv dosa.

Ska man kanske skita i plåstren ändå....???
Nej, det är nog jäkligt dumt att strunta i plåstrena, eftersom jag ska sluta snusa för livet så kan jag fortsätta dessa totalt 10 veckor av nedtrappning av nikotin så är chansen mycket större att jag klarar av att sluta.

Dagens facit:

1 Plåster a' 24 mg nikotin
2 tuggummin a' 2 mg nikotin

Totalt 28 mg nikotin

Inga kommentarer: