tisdag 6 januari 2009

Skön kall helg

För första gången på riktigt länge så hade jag och Malin ingenting planerat på hela helgen vilket gjorde att vi kunde ägna lite kvalitetstid åt varandra och hitta på lite saker bara Malin och jag.
I söndags var vi ute på långprommenad runt Brunnsviken, nåja vi kanske fuskade lite eftersom vi genade nån gång över isen, men jättefint väder och ca -11 grader gjorde detta till en perfekt vinterprommenad.
Man är ju inte världens snyggaste men jäklar va skönt det var, och sen när vi kom hem så blev det varm Oboy och mys.


Hela helgen har vi dessutom varit runt och letat efter skridskor till Malin men antingen har storlekarna varit slut eller så har vi inte fått nån hjälp, detta ledde till att vi åkte ut till Skridsko Johan, den bästa hockey affären i hela Sverige tror jag, folk vallfärdar dit från hela Stor Stockholm och sen går dom ingen annanstans efter det.
Jag har köpt alla mina skridskor någonsin från Johan och har alltid varit nöjd, dessutom är dom så jäkla kunniga så det går inte att bli missnöjd.


Nåja, eftersom vi bor 3 minuters gångväg från Ritorp (AIK:s träningsanläggning) så gick vi ner dit idag, Malin påstod att hon inte åkt på flera flera år, men det vet jag inte om jag tror på längre eftersom hon var så bra på grillor.




Senare kom även min syster Jessica Carl och Stella och joinade upp med oss, här är Jessica på väg ut ur bilden på höger sida och Stella är den lilla tjejen i röd hjälm och röd jacka.


Sen har vi ju Carl som spelar i AIK:s 99:or och dominerar varje gång han är på is, han gör nästan mål i varje match och är riktigt riktigt duktig på hockey, idag gav han mig stenhårda passningar på bladet och sen tränade vi mottagningar på backhand som han klarade som ett proffs, inte dåligt för en kille på snart 10 år.
Efter detta följde dom med hem till oss för varm Oboy och kaffe med lite tilltugg, senare anslöt Christer en liten stund och de har precis åkt hem.
Ikväll ska jag och Malin laga egen Pizza och ta en riktigt lugn kväll.

Inga kommentarer: