lördag 31 januari 2009

Trevlig fredagkväll

Igår fredag så hade vi bestämt oss för att hitta på nåt tillsammans med Leo och Jess.

Eftersom vi inte varit ute på länge så hade jag fixat bord på Bröderna Olsson som ska vara riktigt bra käk.

När vi väl kommer dit så möts jag av en otrevlig servitris som säger att hon inte har någon aning om vilka vi är, hon ber mig prata med tjejen i baren.

När hon ignorerat mig i några minuter så ropar jag på henne och hon säger att det inte alls finns en bokning för oss, när jag säger att hon får iaf. kolla i boken så tar hon fram den och bekräftar att min bokning var förra fredagen och att det inte finns plats nu utan att vi måste skriva upp oss på väntelista.


Nåja, vi struntade i det och vandrade vidare på söder där vi tillslut hittade ett pastaställe där vi skulle få bord efter ca. 15 minuter.

Efter en drink i baren så beställde vi förrätt och varmrätt, riktigt bra käk hade dom faktiskt.


Runt 22.30 var vi klara och bestämde oss för att ta en drink i skybaren på skatteskrapan, jäkligt coolt var det däruppe och tyvärr så ser man inte så bra på bilden hur högt upp man faktiskt var men det är klart värt ett besök.

Aja, summa av fredagkväll, grymt trevligt sällskap och lagom sent blev det.

Ikväll är det pokerdags hemma hos Tammen.

Inga kommentarer: