söndag 10 maj 2009

Cruising på Fredriks vis

Förra helgen var vi på Raggar Cruising i Tidaholm, i helgen var det dags för Cruising på Fredriks vis, lite samma historia men nyare bilar som kör betydligt snabbare.

Jocke hade för dagen nya Porsche Boxter S och nya BMW Z4.
själv körde jag och Malin vår A4 i full fart på småvägar ut till Arlanda, riktigt snabbt gick det och jag är förvånad över hur jäkla bra Audin hängde med i kurvorna (143hk Diesel) men så blev man ju ifrånåkt på rakorna.

Väl framme i Arlanda stad så anordnade Von Braun Sportscar en liten Cruising utflykt till Sigtuna och i paraden så åkte en Lambo, 3 Ferrari, ett gäng Porschar och lite andra bilar.

Jag och Malin fick en 360 Stradale framför mig och det var smått fantastiskt hur jäkla bra min Audi gick i kurvorna eftersom jag inte kunde ligga på för fullt för att Ferrarin inte körde snabbare (jag lovar att det gick undan) men nåja, det var en salubil så han kanske tog det lugnt?
Nåja, här är en liten kort film så ni får en liten översikt.

Idag har jag, Malin, Jocke och Tanja varit på Mosebacke och ätit Frunch på Malins språk (Brunch) med korv, Bacon, bönor, sallader, ägg, chicken wings, plättar och allt möjligt.

Dagen började med lite regn men sprack upp lite senare.

Inga kommentarer: