måndag 18 maj 2009

Ultraljud

Idag var den stora dagen då jag och Malin skulle på Ultraljud, hur sjukt som helst att man kan få se sitt barn på bild, helt jäkla galet kan jag säga att det är.
Ungefär 2 minuter efter att jag sett barnet för första gången på skärmen framför mig så började det snurra lite i huvudet och jag kom på att jag måste andas, det är inget skämt utan jag blev så tagen av den lilla att jag halvt glömt bort att andas.

En bestämd liten rackare väntar vi eftersom grodan låg på huvudet och vägrade vända på sig så barnmorskan kunde mäta ordentligt, efter hoppandes, stutsandes, dansandes och knuffandes och dessutom ytterligare 1 barnmorska kommit in så lyckades de få en profilbild av den lilla och kunde mäta allt de skulle "organbedömning utan anmärkning" som det står på lappen vi fick.

Det här är grodan i profilbild, födsel beräknad till 21 Oktober.

Inga kommentarer: