tisdag 15 september 2009

Demo av vårt nya Surround

Äntligen har jag kunnat visa till Malin varför det nya Surroundsystemet är så himla bra jämfört med det gamla, inte nog med att ljudet är bättre, det är inbyggd BluRay spelare på den också.Högtalarna är lite större men det gör inte så mycket, det är 2.1 ljud.Det finns 3 stora skillnader med detta system som Sony systemet inte klarade av varav jag listat ut hur 2 av dom funkar än så länge.

1. Inbyggd Ipod/Iphone docka, du sätter i din Ipod/Iphone i dockan, sen kommer menyn upp på TV:n och du styr din Ipod med fjärrkontroll.

2. Inbyggd Bluetooth, samma som finns i mobiltelefoner.

Vad är meningen med detta? Kolla videon så förklarar den nog allt...

3. Den sista punkten som jag inte lärt mig än, men meningen är att systemet är kopplat till Routern, så skapar jag ett hemmanätverk där jag delar med mig av filmer och ljud på våra datorer, sen kan man trådlöst via WiFi spela upp filmer direkt på TV:n utan att koppla någon dator/hårddisk eller annat till anläggningen... vi älskar trådlöst!