måndag 28 september 2009

Nyheter från Danderyds Sjukhus

Idag vad jag och Malin på Danderyds Sjukhus för vändningsförsök på vår lille besse.
Bessen har bestämt sig för att det är skönare att sitta upp än att ligga med huvudet nedåt och av den anledningen så får man åka till sjukhuset och försöka vända på den.
Nu är det såhär att både jag och Malin är envisa och likaså babyn, den vägrade att ens försöka vända på sig och av den anledningen så fick vi gå hem utan att det lyckats.

Det som också hände var att vi fick en snitt tid, det är sant, jag och Malin har nu ett datum när vi ska bli föräldrar, det blir tisdag den 13:e oktober, alltså 2 veckor och 1 dag från nu.

För mig känns det kanon att veta när det ska hända, och att det sker under kontrollerade former, Malin är dock betydligt mer besviken som alltid önskat att föda traditionellt.
På Danderyd så erbjuder de att föda i säte, men om inte allt känns bra så säger de att det är bättre att föda med snitt.

Dagen har alltså bestått av blandade känslor men kontentan är att vi kommer föda 16 dagar, såvida inte ungen vänder sig till liggande för då blåser de av snitt tiden....

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vad tiden har fått fort! Känns som det var igår vi fick höra att ni ska ha barn, nu är det plötsligt dags... vi ligger lite efter kan man säga :)

Förstår att du, Malin, känner dig lite besviken om du har ställt in dig på en "traditionell" förlossning. Men om det är till någon tröst så kan jag berätta att flera av mina väninnor har blivit förlösta med kejsarsnitt. Både frivilligt och ofrivilligt, och samtliga har positiva erfarenheter från det. Hoppas det kan få dig att känna dig lite mindre besviken :)

Kram från
Lina och Mattias