söndag 20 december 2009

Dagens roliga

Idag har det snöat en massa, nästan hela helgen har det snöat och Audin är täckt med snö (tillsammans med en massa andra bilar)
Eftersom jag varit på en riktigt lyckad julfest igår så kommer jag ut i köket runt 16 tiden för att hämta lite dricka och kastar ett öga ner på gatan.
Där fastnar mina ögon på en tjej som pulsar i snön och är i full färd med att skotta bort all snö från bilen. Följande konversation lyder ungefär:

Jag: Malin kom och kolla på det här (Malin kommer med Ella till köket)

Malin: Det ser inte så kul ut

Jag: Kommer du ihåg vart jag parkerade bilen i fredags?

Malin: Nej, det kommer jag inte ihåg

Jag: Jag tror jag parkerade bilen där hon står och skottar bort snön (man kan inte se vilket
bilmärke det är för att det är så mycket snö.

Malin: Är det Audin hon står och borstar bort snön ifrån?

Jag: Jag tror tamme tusan att hon skottar fram vår bil

(nu kommer audimärket fram i grillen och både jag och Malin ser att det är vår bil medans tjejer fortsätter skotta bort snön)

Tystnad

Jag: Ska jag säga nånting?

Malin: Låt henne skotta klart och sen kan du tacka för hjälpen

Tjejens blir klar och nästan all snö är borta från bilen, då ringer hennes telefon och efter nån minut går hon runt Audin och börjar smått inse att det inte är hennes bil, hon går ett varv till medans jag och Malin fortfarande står och tittar på henne.

Jag: Stackarn

Malin: (konstaterande) ja

Tjejen har nu fattat att det är fel bil, pulsar två bilar bak och får börja skotta fram en annan bil som hon nu både öppnar och startar innan hon skyfflar bort all snö.

Lite konstigt att hon inte såg skillnad när hon körde BMW och skottar fram en Audi.
Men det tackar jag för, nu är bilen framskottad tills imorgon så jag slipper detta:)

3 kommentarer:

Joanna sa...

Kalasroligt!!!!

Anonym sa...

HAHAHAHA... Well done! :P

christina sa...

det bästa misstag jag hört om på länge grattis att du var vinnaren.kramis svärmor