torsdag 25 februari 2010

Besvikelsen är TOTAL

Gick upp som vanligt imorse för att se matchen, precis som jag gick upp mitt i natten för att se sverige spela mot Tyskland, inget konstigt med det.
Visst det var kvartsfinal men vi mötte ju Slovakien, ungefär som att möta Tyskland, inga konstigheter utan det skulle bara vara att spela av matchen och sen ladda inför matchen mot Kanada.

1:a perioden såg jag på TV men sen var jag tvungen att åka, 2:a perioden hörde jag helt plötsligt Slovakien göra 2-0 och håret reste sig på mina armar med minne från 2002 då vi torskade mot Vitryssland i kvarten.

Men Sverige tog sig i kragen och gjorde 2 kassar, relativt säker kände jag mig och blev tvungen att lasta bilen och det gjorde att jag kom ut när det återstod 5 minuter i sista perioden och Sverige ligger under, sen blir min dag förstörd.

Jag kan inte med ord beskriva hur besviken jag är, detta lag som har de BÄSTA spelarna i världen klarar inte av en Färjestadsback och andra "lokala" spelare. Det är PINSAMT hur dåliga vi är. Besviken är total, jag vill inte höra bortförklaringar från dessa spelare.

Jag vill inte att Lidas i lugn och ro, bara sekunder efter matchen ger ett referat och säger att Slovakien var bra, det säger mig att han skiter i hur det gick.
Jag vill att Lidas ska komma ut, slänga handskarna i väggen, ta intervjun och vara bitter, han ska säga, -vi var så jävla dåliga att vi itne förtjänade att gå vidare, varför var vi dåliga? inte fan vet jag, men vi är så JÄVLA kassa är det enda rätta svaret han kan ge.

Hade han svarat på det sättet, då hade jag vetat att han gjort allt för att vinna, slitit satan och varit besviken, de orden hade sverige kunnat ta, det hade varit ärligt!

Att det ska vara så jä*la svårt att göra som Kanada, tagga till tänderna och gå ut och köra över Ryssland.. dom gör det dom ska, och är såna jävla vinnarskallar, det är inte Sverige, inte en enda. Att Foppa var bäst säger det mesta, han är precis på gränsen till att vara en Föredetting men han sliter och jobbar, Sedinarna ska få godkänt också, men inte mer.

Tillslut vill jag bara säga att Damhockey aldrig varit så intressant som nu, match om Brons ikväll och som nån av tjejerna sa i en intervju jag hörde på radion, "vi åker inte härifrån utan en medalj" det är vinnarskalle det.

1 kommentar:

Anonym sa...

swe suger elefant kuk och gör att fan nästan är roligare att titta på dam kronorna fast jag dock aldrig skulle göra det för damsport suger!
och OS oxå för den delen, SUCK A