söndag 14 februari 2010

Middag och ny blandare till badrummet

Så är helgen nästan slut, Alla hjärtans dag har vi firat med en Brunch på Backstugan i Solna som var otroligt mysigt, tyvärr hade vi ingen kamera med oss men det är ett ställe vi absolut kan gå till igen.

Nåväl, för någon vecka sen gick vår blandare i badrummet sönder, jag skulle sätta igång vattnet och det slutade med att jag hade handtaget i handen och plastbitar hade flugit all världens väg, detta gjorde att man inte kunde stänga av kranen ordentligt utan att det läckte upp vatten.
På Tradera gjordes ett inköp så småningom och kranen kom på posten, jag funderade på att sätta upp den själv med tänkte att om nåt inte skulle stämma så skulle jag få problem.

Eftersom vi inte träffat Majk och Marion på länge så bjöd vi över dom på middag och badrumsfix.
Tur var det för när nya blandaren skulle på plats så var det storlek på kopplingarna och Bauhaus var stängt för kvällen, dessutom var blandaren nu totalt trasig så nu kunde vi inte ens stänga av den. Majk fixade så att blandaren stod på varmt vatten och samtidigt hade vi vridit av varmvattnet i huvudkranen, detta innebar att toan funkade iaf.

Imorse hämtade Majk upp mig och så drog vi iväg till Bauhaus, väl där så hittade vi (läs Majk) de rätta...sakerna... så att det nu skulle passa, och ja det passade så nu fungerar allt igen.

Tack för all hjälp!


1 kommentar:

Anonym sa...

Man har ALDRIG de grejjer som behövs för att mecka... aldrig!!
// A