lördag 29 maj 2010

På kändisgalej på Skara Sommarland

Eller ska vi kanske kalla den stora gratis dagen?
Tanja Sund....Anders....Dyredand (kärt barn har många namn) bjöd med mig, Malin och Ella på en eventutflykt till Skara Sommarland som slog upp portarna för säsongen idag.

Det började imorse att vi hoppar på ett eget abonnerat tåg klockan 07.56 på Sthlm Central som tar oss till Skövde C, därifrån går bussar till Skara Sommarland.
På tåget fick vi VIP band rund handlederna och en lapp förklarade att detta band gav oss inträde och fria förmåner inne på sommarlandet.

Väl inne så börjar vi med VIP tältet där det är snacks och fri bar, eftersom alla är hungriga så väntar vi bara på att restaurangerna ska öppna.

Så småningom öppnar Tacobuffe restaurangen så vi går dit, det var bara att visa upp bandet i kassan så var det gratis äta och dricka, vad och hur mycket man ville.

Efter detta så gick vi runt och åkte lite karuseller och berg och dalbanor.

Tyvärr så kom vi inte närmre vattenlandet än såhär då det var svinkallt och blåste, de gånger solen kom fram så var det ok, men den försvann alltid lika snabbt.

Efter detta så var det dags för våfflor så vi hittade en våffelstuga som serverade allt från våfflor till kladdkaka och en massa andra tårtor, återigen så var det bara att visa upp bandet så var allting gratis.
Såklart så var ju jag tvungen att köpa en sockervadd och Tanja en glass så vi gick in på en godiskiosk på området, återigen så var det bara att plocka på sig vad man ville ha och visa bandet så var det gratis.
Rookiemisstaget vi gjorde var att inte besöka hamburgerrestaurangen innan vi gick vilket de flesta kändisar gjorde och beställde takeaway för tåget hem, smart.. Nu sitter både jag och Malin hungriga och undrar varför vi inte tänkte på det, nåja nästa gång får det bli.

Stärkta av socker och att värmen stigit lite så bestämde vi oss för att åka Flumride iaf, på med våra ponchos och iväg.

Nåväl, det har varit en fantastiskt rolig dag, full fart och trevligt sällskap.
Det var inte supermånga kändisar men jag fick en komplimang för min tröja av Anna Books man och Ella tok charmade upp Färjan Håkan som satt bakom oss i bussen.
Vi hoppas att vi får vara med om flera roliga saker och att jocke kan komma med nästa gång också (han fick vara hemma och ta hand om hunden)

Stort tack Tanja för en underbar dag, den överträffade alla våra förväntningar och förhoppningar!!!