söndag 15 augusti 2010

Födelsedagsfest och utgång i Jönköping

Så har vi kommit ner till Mullsjö och påbörjat vår semestervecka, en hel vecka är vi lediga och vi har inga direkta planer mer än jakt och att ta det lugnt.

Igår var vi bjudna in till Jönköping på födelsedagsfest till Malins kompisar, Jenny och Emma som fyller 25.
Vi började hemma hos en av tjejerna med en ordentlig förfest som varade i flera timmar, tanken var att jag och Malin skulle bli hämtade och komma hem när dom andra gick ut, det blev dock ändrade planer och vi stannade kvar inne i stan för att följa med ut på karlssons salonger.
Riktigt kul hade vi, trevliga människor och dessutom så hittade vi HV:s spelare jukka voutilainen som jag stod och snackade hockey med ett tag, kul att han tog sig tid att snacka hockey.
Vi tog nattbussen hem (det enda som går) och var hemma strax efter 3, det betyder att vi hållt igång i drygt 9 timmar (aktivt festande) och det är första gången sedan innan Malin blev gravid som vi har haft en ordentlig utekväll tillsammans, hemma med Ella var mormor och morfar och Ella hade tydligen varit exemplarisk.

Imorse 7.30 när Ella skulle gå upp var det inte lika kul dock, riktigt riktigt dåligt mådde jag och jag undrade verkligen hur jag skulle orka, när jag står och gör Ellas gröt så hör jag dock en röst kommande från svärmor som säger "gå du och lägg dig igen så tar jag Ella" det kan varit dom mest fantastiska ord jag hört på hela året :)

Snart kommer Malin mormor och farmor hit så nu är det dags att komma in i matchen igen, och framförallt väcka Malin som fortfarande sover (klockan är 15)

Inga kommentarer: