söndag 1 maj 2011

Invägning

Eftersom jag nästan helt har slutat träna och äter med glädje så går vågen sakta men säkert uppåt, jag har hela tiden sagt att "det är ju inte så farligt" när vågen passerade 80 och för någon dag sen så passerade vågen 85 kilo och det är verkligen inte ok.
Men jag har sjukt dålig disciplin när det kommer till träning så något måste göras, och nu är det dags att testa LCHF (Low Carb High Fat) vilket innebär att man får äta mycket fett men lite kolhydrater, alltså så ska man inte äta potatis, ris, socker, läsk och liknande, jag har inte läst in ordentligt vad man får och inte får äta men jag kan ju grunderna.
Imorgon kommer första testet att bli så det får bli mycket sallad till maten, och mycket kött och såser.

Så ikväll vägde jag in på mig på (numera accepterade och låga) 83,3 Kilo, det betyder lägre än vanligt så det ska verkligen bli intressant att se hur det kommer gå. Jag får väl rapportera någon gång i veckan så väger jag in igen nästa söndag.
Målet är att jag ska väga under 80 kilo på 1 månad vilket jag inte gjort på flera år nu, och detta ska jag nå genom att bara lägga om min diet, vi får väl se hur det kommer att gå.

2 kommentarer:

Linda sa...

Ny design! NICE!
Blir det mer uppdateringar nu då?
Hoppas allt e bra med dig och Malin, å Ella me förstås!

Kram

fredo sa...

Tackar, jag kände att jag var tvungen att hitta på nåt nytt nu... och så kanske man får mer sug att uppdatera bloggen och hålla den fräsh.

Allt är bra med oss, Ella hade ögoninfektion i måndags, feber i tisdags och nu onsdag en massa utslag på kroppen, men imorgon blir det dagis och förhoppningsvis håller hon sig frisk nu, det är nog en eftersläng av mässlingsprutan som visar sig.
Allt bra med er?

Kram