onsdag 4 maj 2011

vi är igång och direkt är det morgång

Så, i måndags skulle LCHF dieten börja, men eftersom jag och boysen var hembjudna till Alex på grill och hockeykväll så fuskades det direkt, det vart både några öl och lite hemmagjord potatissallad. Jag kunde inte tacka nej eftersom vi hade en egen kock som gjorde potsalladen och han gjorde även egen Bea.

Nåväl, tisdag var den första dagen som jag började och då körde jag 100%, jag var så seriös att jag tillock med bytte ut mjölken mot Soyamjölk till Kaffet. (mjölk innehåller tydligen mjölksocker)

Onsdag så är det samma sak, 100% efter LCHF utan minsta fusk, men nu känns det verkligen motigt ska jag berätta. För er som slutat röka eller snusa kan känna igen känslan, sockret lämnar kroppen och det är ett sjukt stort sug efter sötsaker, det är faktiskt lite samma känsla som när jag slutade snusa, abstinens efter socker och det känns som en huvudvärk är på gång.
DÅ har jag ändå ätit mig ordentligt mätt på köttbullar och blomkålsmos kokat i fullfet grädde och smör till det...

Jag hoppas att det ger resultat, det händer ju nåt med kroppen så det ska bli sjukt spännande att väga sig då, mitt enda problem är att jag ska gå ut på lördag och då lär det väl bli en del öl eftersom vi tänkt att gå till en Irlänsk pub.. vi får väl se...

Inga kommentarer: