lördag 25 juni 2011

gott sällskap i Amsterdam

Vi är ju som bekant i Amsterdam nu under midsommar, vi bor hos Vincent och Marlouse under tiden. Vi brukar ses 1-2 ggr per år och nu var det verkligen länge sen sist, de har ju fått en dotter som blivit 7 månader gammal så det har ju hänt en del.

Tyvärr så blev jag magsjuk första natten så det var en pina, men efter att systemet tömt sig så blev det bra och ingen annan har åkt på något lyckligtvis.
Dock funderar jag på om det beror på alla kolhydrater jag ätit, öl jag druckit osv. det ska bli spännande att se vikten på måndag (eller tisdag) när jag kommer hem för nu äter jag som jag tänkt att jag ska göra när jag "slutar" med dieten.

Igår hade vi ett kärt återseende, vi var hembjudna till Cecilia och Rich som precis flyttat till en fantastisk lägenhet vid Amstel i 3 våningar, lyckligtvis var ordentliga grindar installerade så man inte behövde oroa sig för Ella.
Deras dotter Chloe och Ella lekte och badade tillsammans innan de somnade.


När barnen väl somnat så var det en magiskt trevlig kväll och Cissi och Rich är verkligen supertrevliga att umgås med, när det väl flyttar till Sverige så hoppas vi att de kommer någonstans i närheten, grannar kanske?

Ikväll är det hockeyreunion och BBQ, just nu ser det väldigt mörkt ut, men eftersom detta är Holland kan det mycket väl vara sol och varmt ikväll, låt oss hoppas på det.

Inga kommentarer: