måndag 27 juni 2011

Invägning Vecka 8

Så var det dags för invägning, efter en hel helg med bröd, öl och annan kolhydrat rik mat så var förväntningarna låga inför invägningen, och speciellt eftersom det kändes som att jag gått upp i vikt.
Jag hade en ganska lång och tung kväll igår på flygplatsen då Malin åkte till Paris så jag stod ensam med allt bagage, vagnar och tax free påsar och kände inte för att ha invägning igår, men kände att jag borde göra det ändå.
Alternativet var att göra det idag och det slutade med att jag gjorde båga, men vi får gå på vikten igår, söndag är invägningsdag, därmed basta.

Den officiella vikten Vecka 8 är 76,9 kilo, alltså 0,1 kilo upp sen förra veckan.

Det som är bra att veta är ungefär hur mycket kolhydrater jag kan äta för att ligga på ungefär samma vikt så det får bli denna veckas lärdom.

Vad vågen sa ikväll? det tänker jag faktiskt inte säga exakt men den hade fallit ganska mycket :)

2 kommentarer:

christina sa...

Bra! Jag får nog ta del av denna diet den verkar bra den liknar väl gi-metoden eller hur? vi får höras kramis stina

Fredo sa...

Ja, det tycker jag att du ska göra (om du vill såklart) den är ganska enkel att leva efter och man får såklart äta sig mätt hela tiden.
Jag har hört att den är lik GI men inte densamma, det skiljer sig tydligen lite men jag ska gärna berätta om den när vi ses nästa gång :)