söndag 9 oktober 2011

Fullspäckad vecka ocn invägning


Detta inlägg börjar med förra lördagen på förmiddagen, innan svensexan så Ella sprang sitt första lopp själv, topploppet där minsta åldern var 2 år och ella som inte fyllt 2 än fick vara med,

minst av alla så sprang hon hela vägen in i mål, bättre än många andra som startade och fick sin första medalj, duktiga lilla Ella.
Ella fick medalj, diplom och goodie bag


Gissa om det varit fullt upp hela vecka, från svensexan och tills nu.
Söndag ägnade vi på kalas hos Nellie som fyllde 2 år, även om jag kom upp dagen efter svensexan så var det Malin som fick köra, om man säger så..
Ett trevligt kalas och efter lite härligt goda bakelser så började färgen i ansiktet komma tillbaka så smått.

i onsdags så var jag och Malin bjudna till TopGear Sveriges premiärfest inne i stan, farmor ställde upp som barnvakt och jag lovade dyrt och heligt att vi skulle komma hem senast klockan 21, det jag inte visste var att det var efterfest på Cafe Opera så efter ett meddelande till mamma så kom vi hem runt 2 på morgonen istället, torsdagen var riktigt seg, dock så var vi på slutbesiktning på vår nya lägenhet, det är verkligen bara 3 veckor kvar tills vi får nycklarna nu, kul kul.

Fredag blev det middag och mys (lite fotboll och vin också)

Lördag var det kalas igen, denna gång så var det Maxen som fyllde 2, och tårtan som bjöds på var nog en av de finaste jag sett, tyvärr så blev bilden inte så bra men ni ser ju själva.


Efter kalaset så handlade vi inför Ellas kalas som var idag (söndag) då farmor, farfar, Gustav, Jessica, Stella, Jossan och Jensa kom förbi på tårta och fika. Ella fick mycket fina presenter som ett bord med 2 stolar av farmor, kläder, pussel och skor och memory spel
Här är några bilder från eftermiddagen.



Bord och stolar, perfekt fikabord för Ella och farmor



Ja, så har jag ju vägt in mig, och det är ju katastrof, efter en veckas festande, på krogen med öl och en massa onyttig mat, premiärer med fri bar och snacks, kalas med en massa tårta och bullar så har jag gått upp ganska ordentligt, jag vägde aldrig in mig förra veckan men redan då var jag på uppgång, den nya vikten är 75,0 kilo så nu är varningsgränsen nästan passerad och i veckan blir det klar skärpning.
Vi får se om jag kan hålla det när Linda och Magnus kommer ner till nästa helg, då lär det ju bli god mat och lite dricka..
tills dess får ni ha det bra

3 kommentarer:

Anonym sa...

-8,4 kg på 8 veckor nu!
77,9 kg så nu närmar jag mig.

Fredo sa...

då måste jag bara fråga.. vem?
Oavsett så är det ju bra jobbat :)

Anonym sa...

ojdå, glömde jag nämna det..
/ Krille