torsdag 17 januari 2008

Varrför ska det alltid krånga?

Skulle ta bilen som vanligt imorse, och när det är fuktigt ute så är startmotorn lite krånglig och jag brukar få försöka 6 gånger innan bilen startar, den här gången satt jag i 4 minuter innan den hoppade igång äntligen. Men parkera i en backe så du kan rulla igång den då säger ni, men jag bor i Holland, det är världens utan tvekan plattaste land. De enda backar som finns är man gjorda och leder till broarna som går över kanalerna så att småbåtar ska kunna passera under.
Faaaan, det är så mycket fukt ute idag så jag ska försöka gå samtidigt som en kollega så jag kan knuffa igång bilen om det skulle behövas, SUCK.
Annars är det Torsdag redan och det känns jäkligt bra, hade hockeyträning igår så jag var inte hemma förrän efter midnatt så trött är jag också.
Jaja, nu är det dags för en kaffe, jag är så trött att jag totalt glömt bort att dricka det idag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

pröva lite svensk startgas!

fredo sa...

Jo, det skulle va nåt, men hur fan skulle jag få tag på det härnere?

Anonym sa...

pröva i någon av era välsorterade bensin mackar,
Entschuldigung, ich bin frodo from sweeden. Meien super dutche auto bist kaputt. Habe du ein super spray zu menien startenmotor!?

fredo sa...

Haha, ja det skulle va nåt att komma med Tyska.. Men det är nog det nya tändstiftet som inte gillar när det regnar, imorse hade vi 5 grader och sol, bilen startade på andra och gick som en klocka