onsdag 16 april 2008

Nya direktiv

Har fått höra att bloggen blivit sämre eftersom jag bara berättat om den stora matchen som går av stapeln idag, så idag ska jag inte säga så mycket om den mer än att kameran är med och bilder kanske kommer upp imorgon.

Igårkväll så var jag och Malin ute i spåret och gick, vi tog bara det korta 2,4km spåret att gå runt, men tur var det för när vi var på upploppet så började det regna.
Nästa gång så blir det en längre prommenad för det var riktigt skönt att vara ute och gå.
Efter det så åkte vi och plockade upp några fler kartonger som vi fick upp till lägenheten, vet inte riktigt när vi ska packa upp dom men vi kan inte ha en massa grejjer ståendes pch Jessica och Christer och plocka upp deras utrymme.

Så till gårdagens riktigt stora händelse, Malins Bror och fru blev föräldrar för andra gången.
En liten son föddes på kvällen och jag fick se ett mms som Krille skickat.
Fick läsa lite av konversationen som Malin och Krille haft på Messenger också precis innan dom åkte.

Krille säger:
Jennie är i köket och lagar mat till mig, värkarna har börjat men det är nog lugnt

Malin säger:
Ok, se till så att du inte får hjälpa henne att föda i bilen

Krille säger:
Nu är det bara 1 minut mellan verkarna

Malin säger:
Det tror jag inte på, då ska hon ju föda vilken minut som helst

Krille säger:
Shit, måste nog åka nu...

Nu är dte inga exakta ord för jag har plockat fram det här ur minnet, och mitt minne suger, men ungefär så här gick det till.
Dom hann i tid till sjukhuset och det gick riktigt bra att föda också, inga problem.
Jennie (och Krille för den delen) är fanatiska HV fans och jag kan ge mig fan på att Jennie "bestämde" sig att föda igår eftersom det är vilodagen i hockeyfinalen så hon inte missar dagens match.
Hursomhelst så ett stort grattis till den lille och jag ser fram emot att komma ner och hälsa på!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jennie kan hon. Det heter väll att "kvinnor ska stå vid spisen och föda barn" tyckte hon prickade det rätt hyffsat, eller? / Krille

fredo sa...

Haha, jag kan ju inte skriva det på det sättet, man måste ju linda in det lixom.
Är ni redan hemma?
Har du fått nån mat än och har Jennie hunnit städa än?

Anonym sa...

var hemma och satte i bilstolen när jag skrev, men vi fick åka hem vid 12:00, helt sanslöst förlossning 19:30 och hem 12:00 dagen efter, jaja men de vet väll va di gör, Jennie ville ju hem fortast möjligt, hade ju lite städning å så....sånt som hon hade slarvat med innan. Men hon slapp matlagningen idag vi tar hockeypizza! med öl till! Men lite kaffe har hon allt bryggt till mig iaf. / Krille