torsdag 17 april 2008

The power of Frecks forehand

Så var det dags för den stora matchen som alla väntat på.
Jag gick ju ut som storfavorit enligt min blogg, 7 hade röstat på total förnedring av knatte och 1 röst hamnade på jämn match med vinst åt mig (vem var det egentligen) och 2 röster på att Knatte skulle sopa banan med mig.
Knatte har ju som bekant gymmat nu en längre tid och var ju helt övertygad att han skulle vinna. Nåväl vi kommer till banan och ska börja med att köpa bollar och får frågan om vi ska ha snabba eller långsamma bollar, vi hade ingen aning men snabba bollar blev det iaf.
Vi kommer in på planen och här nedan ser ni uppvärmingsbilden.


Hur som helst så satte vi igång att bolla, det var ju grymt länge sen sist och det vart ju en del kant träffar på racket och så i början, men en bra spelare ska även kunna slå en schysst kant träff, en bra målvakt i hockey använder ju stolparna lixom, så varför inte använda stålramen på racket om man är riktigt bra?
Hursom helst så kände jag mig säker och knatte var övertygad om vinst, för att visa hur bra jag var tog jag upp kameran i höger och tog racket i vänsterhanden och tog bilden nedan, visst jag missade bollen och kunde inte alls spela med vänstern men skit samma.

Dags för matchstart och jag servar igång matchen.
Vi körde till 21 och servbyte vid vinst av boll och poäng på alla bollar, bäst av 5 set.
Jag började direkt med taktiken att "få över bollen över nät bara" och det funkade faktiskt, knatte var inte lika bra på den tekniken, eller så visade det sig att han var för stark (som jag redan hade räknat ut) och sköt för långt.
Första set slutade 21-12 till mig och det kändes bra.
Sen var det dags för sidbyte och jag hade kommit in i värsta flow, andra set bara fortsatte i min favör och jag tog enkelt hem det med 21-8.
Inför 3:e satte vi oss ner och drack lite vatten och snacka lite skit, allt gick precis som jag ville och när vi väl började spela igen så måste jag ha slappnat av och knatte började spela bättre medans jag spelade som en kratta, knatte vann 3:e med 13-21 och jag började bli orolig, hur kan jag tappa mot knatte?
Inför 4:e set så kom jag på vad det handlade om, jag bytte snus och det gjorde susen, jag vann 4:e set och matchen med 21-13 så totalt 3-1 i set till mig med siffrorna 21-12, 21-8, 13-21, 21-13

Alltså, jag ser ju måttligt glad ut här men allt gick ju som plannerat lixom...
All träning i hollänska studentligan i hockey har gett resultat, jag måste säga att det var jobbigt att spela badminton men är glad att knatte bjöd på ett bra motstånd så man fick svettas lite.
Kalle hade dock enligt honom lite problem med lindningen på sitt racket, att han var övertänd och att han underskattade mig så nästa gång skulle det bli en jämnare match.
Kan villigt erkänna att jag nu sitter på jobbet med träningsverk och lite stel i kroppen, 3 blåsor fick jag på fötterna eftersom jag inte hade ordentliga skor, men jag vann och det är alltid det viktigaste.
Måste säga att det var jävligt kul att spela och ser fram emot nästa vecka och nästa match.


3 kommentarer:

Anonym sa...

jag bjuder på den, bra match freddan! men måste säga att jag hade viss segervittring i match nr2 synd att tiden tog slut :-)

jag bokar ny tid på hemmaplan (sumpan) och tjackar ny linda till racket så ska det nog lösa sig!

Anonym sa...

jävla sopa kalle, suck

Tunering på lördag??

fredo sa...

Känn i andra? Den såg precis lika dan ut som den första, jag ledde med 2-1 i set och när vi fick avbryta så stod det typ 7-2 till mig och min serve...
Men men, om du känner att du hade känn så känner jag mig lugn till nästa gång ;)
Det är bara att boka, ser fram emot det.

Jag sa ju att jag skulle vinna Leo :) Never underastimate the power of Dutch hockey :)